DOOSAN Infracore Europe heeft de nieuwe DL420-7 Stage V wiellader gelanceerd, met een volledig nieuw ontwerp en hogere prestaties, een lager brandstofverbruik en een veel verbeterde omgeving voor de machinist in vergelijking met het vorige Stage IV-model.
De DL420-7 introduceert een frisse look voor de hele Doosan-wielladerserie, met een gloednieuwe ruime, ergonomische cabine en innovatieve functies voor hogere productiviteit, meer bestuurbaarheid en comfort voor de machinist. Zoals bij alle Doosan wielladers, zijn de meeste van deze functies standaard, in tegenstelling tot andere machines op de markt waar het vaak opties zijn.
De DL420-7 heeft een grotere standaard bakinhoud van 4,5 m3, de grootste in zijn klasse. Ook levert de wiellader een pDe Stage V-motor levert een brandstofbesparing van 5%, zonder dat EGR nodig is. Het nieuwe generatie energiebeheersysteem Situation Awareness Technology (SAT2) scant automatisch de activiteit van de machine en past het motorvermogen aan volgens ‘realtime’ analyse van de giekdruk, pompdruk en uitgaande as.roductiviteitsverhoging van 7% ten opzichte van het vorige ‘-5’ model. Automatische powershift-transmissie met 5 versnellingen en zware HDL-assen als standaard zorgen ervoor dat de DL420-7 uitzonderlijk werkt, vooral in omgevingen met hoge belasting. De DL420-7 heeft ook een soepele en responsieve hydrauliek en extra hydraulische verbindingen, om de ideale oplossing voor materiaalbehandeling te bieden in constructie, sloop, afval, recycling, mijnbouw en steengroeven.
De DL420-7 wordt aangedreven door de nieuwe Scania DC13 Stage V 6-cilindermotor. Deze heeft een vermogen van 257 kW (345 pk) bij 1800 tpm en een indrukwekkend maximumkoppel van 2196 Nm bij 1100 tpm. De nieuwe motor voldoet aan de Stage V-emissievoorschriften, zonder dat uitlaatgasrecirculatie (EGR) nodig is. Dit door selectieve katalysatorreductie, dieseloxidatiekatalysator en dieselpartikelfilter (DPF) nabehandelings-technologieën. De asreinigingscyclus op de DPF is verbeterd tot meer dan 6000 uur en de machinist is volledig op de hoogte van de status van de DPF via een roetniveau-indicator op het nieuwe 8-inch touchscreen in de cabine.
De Stage V-motor levert een brandstofbesparing van 5%, zonder dat EGR nodig is. Het nieuwe generatie energiebeheersysteem Situation Awareness Technology (SAT2) scant automatisch de activiteit van de machine en past het motorvermogen aan volgens ‘realtime’ analyse van de giekdruk, pompdruk en uitgaande as.
Met behulp van het nieuwe Doosan Smart Key-systeem op het bedieningspaneel in de cabine, kan de machinist de machine starten met een ‘sleutel loos’ apparaat. Dit helpt diefstal van de machine voorkomen. Op elk ‘sleutel loos’ apparaat kunnen maximaal zes machines worden geregistreerd en het Smart Key-systeem biedt deurbesturing op afstand, deurslot en ontgrendeling, deurontgrendeling, zoeken en andere functies. Het bedieningspaneel bevat daarnaast twee USB-aansluitingen.
De nieuwe EMCV (Electric Main Control Valve) joystick is volledig geïntegreerd in de arm steun en een van de standaardfuncties in de cabine. De EMCV joystick biedt de machinist een soepelere en nauwkeurigere bediening van de wiellader. De gevoeligheid van de joystickbediening kan worden ingesteld en gewijzigd volgens de voorkeuren van de machinist, met behulp van de nieuwe 8-inch touchscreenmonitor.
330/5000 Het touchscreen-display biedt een innovatief alles-in-één ontwerp:
Nieuwe graphics; Volledig verstelbare positionering; Eenvoudige menunavigatie inclusief ‘snelmenu’-functie; Machine-instellingen en informatie; Prestatie-informatie; Optioneel weegsysteem; Achteruitkijkcamera; HVAC- en A / C-regelingen; Help-functies.
De nieuwe cabine heeft standaard een Grammer Actimo XXL-stoel met verstelbare horizontale en verticale veringinstellingen, een pneumatische lendenfunctie en stoelverwarming. Verder beschikt de cabine over een 3-punts veiligheidsgordel met alarmpictogrammen op de touchscreenmonitor en op het meterpaneel met een nieuwe lay-out en anti reflecterend glas.
De nieuwe cabine biedt de machinist een sterk verbeterd gezichtsveld, met minimale blinde hoeken rond de cabine en een 14% groter glazen raamoppervlak in vergelijking met het vorige DL420-5-model. De DL420-7 biedt ook elektrisch verstelbare achteruitkijkspiegels voor extra veiligheid. Op de cabine zijn full-led-werklampen geïnstalleerd (vier aan de voor- en achterzijde standaard, met de optie van zes aan de voor- en achterzijde). De LED-lampjes op de achterste motorkap hebben een automatische stroboscoopfunctie, om aan te geven wanneer de wiellader achteruitrijdt.
Een luchtcompressor met luchtblazer is ook verkrijgbaar als optie: gemonteerd in de cabine voor gemakkelijke toegang. Dit is een krachtig hulpmiddel om de cabine te reinigen wanneer dat nodig is.
Om te voldoen aan de machinevereisten voor het brede scala aan toepassingen in de bouw, sloop, afval, recycling, mijnbouw en steengroeven, is een optioneel Doosan weegsysteem beschikbaar op de DL420-7. De nieuwe wiellader kan ook worden besteld met een keuze uit verschillende contragewichten. Opties zijn 300, 400 of 500 kg, afhankelijk van de toepassing.
De DL420-7 is in de fabriek geïnstalleerd met het nieuwste DoosanCONNECT TMS2.0 ultramodern draadloos vlootbewakingssysteem. Het DoosanCONNECT-systeem is een tool die speciaal is ontworpen voor het Doosaassortiment en biedt uitgebreide informatie over machineprestaties in een dubbele modus (satelliet, mobiel netwerk).
Het DoosanCONNECT-systeem biedt een online oplossing voor wagenpark- en activabeheer, die erg handig is voor het beheer van de prestaties en beveiliging van machines en voor het bevorderen van preventief onderhoud.
Voor meer informatie download hier of bel met 0547 291 291
Neem gerust contact op. Wij vertellen je graag meer!
Bel 0547 - 291 291
Of ga naar onze contactpagina
Naam
Telefoonnummer